vrijdag, april 03, 2009

Eén CAO voor alle werknemers in de KO

Het klinkt mooi, maar is het dat ook? Wat we weten, is dat branchebreed de lonen met een procent stijgen, waar ingezet was op 3,5. Zonder daar verder een oordeel over te vellen, wacht ik even af tot maandag. Dan wordt namelijk de volledige tekst gepubliceerd.

De Branchevereniging Ondernemers in de Kinderopvang en de MOGroep Kinderopvang zijn overigens samen in onderhandeling gegaan. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Het zijn concurrenten. Eigenlijk al te gek voor woorden dat een relatief kleine branche twee brancheverenigingen heeft maar het was nodig omdat de MO te bureaucratisch, te betuttelend en te ondoorzichtig te werk ging en nog steeds gaat. Ik ken veel vakgenoten (mijzelf incluis) die daarom van de MOGroep zijn overgestapt naar de Branchevereniging... En nu zijn ze dus samen in onderhandeling gegaan. Is de MOGroep al zover, vraag ik me af?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

GO GIRL !!

Anoniem zei

Hoezo de lonen stijgen?!?!?!
Veel gastouders en werknemers bij gastouderbureaus raken hun loon kwijt per 2010 door de huidige plannen van het kabinet!