woensdag, juni 30, 2010

Debat laait op: deel 2

In het Algemeen Overleg over de kinderopvang blijkt zojuist: de één-locatie-eis voor gastouders wordt geschrapt maar pas per 2012. Dat kan niet eerder. Waarom niet? Omdat de uitvoerder -de Belastingdienst- het systeem moet ombouwen. En dat zou 4-5 miljoen euro kosten. Daarom zegt André Rouvoet, de demissionair minister van Jeugd & Gezin, dat dit te duur is en dat snelle aanpassing dus niet verantwoord zou zijn. Hij wil niet het risico lopen dat het niet goed geregeld is... Ongelooflijk. De branche moet in een paar maanden alle systemen ombouwen en processen aanpassen om de kassierfunctie te introduceren, alle gastouder van een diploma te voorzien, etc. Ik heb het al eerder gezegd. Als er in de politiek iets moet gebeuren, nemen ze alle tijd en de branche... Wij krijgen keiharde deadlines en daarbij lijkt nooit nagedacht of dat verantwoord was. Sterker nog, nu blijkt in het Algemeen Overleg dat de meerderheid vindt dat een heleboel onderwerpen en eisen slecht en ondoordacht blijken. De minister doet daar nog even niets mee: wil hij eerst zien dat het echt helemaal mis gaat?

Wordt weer vervolgd, maar dit moest mij alvast even van het hart!
Wendeline van Luijk

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind dit ronduit walgelijk!!!!!

Gisterenavond hoorde ik in het nieuws dat de regel van opvangen op maar 1 adres versoepeld zou worden........ ik sprong bijna een gat in de lucht en zou al bijna een gezin erbij gezocht hebben.
En nu zou dat pas per 2012 kunnen???? Schandalig. Ze kunnen blijkbaar wel de wet huppa in een korte tijd erdoor duwen met alle gevolgen van dien.
Maar deze zo snel mogelijk terugdraaien kost teveel??? Sorrie hoor.
Ik denk als ik voor een werkgever zou werken en zulk soort werk zou afleveren dat ik op staande voet kon vertrekken.
Maar ja in de politiek, daar kan dat blijkbaar allemaal over de ruggen van het volk............

Een (wederom) heel boze en voor de kinderen heel lieve :-) gastouder

Pien zei

Helemaal mee eens. Pff... wat een gedoe en extra werk allemaal. En helaas levert het geen salarisverhoging, pensioen, vakantiegeld e.d. op.

Ik ga per 1-8-2010 ander werk erbij zoeken, liefst in loondienst. Misschien nog 2 of 3 dagdelen per week werken als nanny, via nanny bureau.

Veel succes,

Pien